Lithium-iontové baterie
LFP20L 12V/XXWH
Důležité pokyny
Lithium-iontové baterie LFP20L 12V/XXWH
These power packs have everything your bike needs:
- The charge status is regulated by a processor (balancer) and ensures the highest safety standard for current lithium-ion batteries Smaller and lighter than gel or AGM batteries
- Powerful, high starting performance
- Can be installed in any position (upright, horizontal, angled, as no acid can leak)
- Robust housing
- Includes adhesive pads for versatile applications
- Battery indicator
- Low self-discharge
- Long service life
- Charges faster than conventional batteries
- No memory effect
Information on converting from lead/acid to Li-ion batteries:
- The conversion from a conventional starter battery (lead battery) to a lithium battery is generally possible on almost all motorcycles
- If the conversion does not cause any problems or restrictions, no action is required
- Note the year of manufacture of the motorcycle – was it delivered from the factory with a lead battery? Many older motorcycles have alternator regulators that only charge lithium batteries incompletely or deliver excessive charging currents.
- This is also due to normal wear and tear on the regulators over the years. Both can lead to a significant reduction in the service life of Li batteries, defects and even total failure.
- Check the function and performance of your motorcycle's charge current regulator before converting to a lithium-ion battery.
- Ideally, use a voltmeter on the battery terminals to check how high the charging voltage rises when you increase the idle speed. The charging voltage should remain below 14.6 volts.
- If in doubt, or to be on the safe side, replace the old regulator with a Carmo Li-ion alternator regulator, see ‘compatible products’.
If necessary, only use chargers designed for Li-ion batteries, see ‘compatible products’.
Good to know:
Due to their specific properties, lead-acid batteries can only use 30% of their capacity, while lithium-ion batteries can use almost 100% of their capacity. Therefore, the lithium versions of Louis Parts batteries require only about 1/3 of the capacity (lower ampere hours) of a comparable lead-acid battery for the same starting power.
Seznam vhodných motocyklů
-
Harley-Davidson CVO SCREAMIN' EAGLE ELECTRA GLIDE ULTRA (FLHTCU-SE2)
-
Harley-Davidson CVO SCREAMIN' EAGLE ROAD KING (110 CUI) (FLHRSE3/4)
-
Harley-Davidson CVO SCREAMIN' EAGLE ROAD KING/ANNIVERS. (FLHRSE/5)
-
Harley-Davidson CVO SCREAMIN' EAGLE STREET GLIDE (FLHXSE/2/3)
-
Harley-Davidson ELECTRA-GLIDE ULTRA CLASSIC (TWIN CAM) (FLHTCUI)
-
Harley-Davidson ELECTRA-GLIDE ULTRA LIMITED/LOW (114CUI) (FLHTK/L/19)
-
Harley-Davidson ELECTRA-GLIDE ULTRA LIMITED/LOW (EURO 4) (FLHTK/L/17)
-
Harley-Davidson FAT BOY/FAT BOY SPECIAL (FLSTFB)(EURO 4) (FLSTF/17)
-
Harley-Davidson FX 1200 SUPER GLIDE/LOW RIDER/FAT BOB (FX-74)
-
Harley-Davidson HERITAGE SOFTAIL CLASSIC (EURO 4) (FLSTC/17)
Abyste zajistili, že tvoje věcná a pravdivá zpráva o zkušenostech bude velkým přínosem pro všechny čtenáře, dodržuj prosím následující pravidla.
- Ohodnoť prosím pouze produkty, které jsi osobně používal k určenému účelu.
- Prosím odůvodni svou pozitivní i negativní kritiku. Jedině tak z toho mohou těžit ostatní zákazníci a v případě potřeby můžeme produkt vylepšit.
- Nekopíruj prosím obsah, který již byl publikován jinde. Zde se počítá tvoje osobní zkušenost.
- Ochrana dat: Do recenze prosím neuváděj svou vlastní adresu nebo adresy třetích stran, telefonní čísla, adresy URL nebo dokonce jména třetích stran (lidí nebo společností).
- Neporovnávej prosím své hodnocení produktu s produktovými řadami třetích stran. Bez ohledu na to, zda je hodnotíš pozitivně nebo negativně, ty nebo my jako provozovatel tohoto internetového obchodu bychom porušili soutěžní zákon.
Fair play: Dodržuj prosím tato pravidla, abychom tvou recenzi nemuseli zkracovat nebo ji zcela smazat.
Vaše hodnocení produktu bylo uloženo. Zobrazí se za několik minut
Opravdu chcete svůj příspěvek zrušit?