Rukavice
Tak mají začátečníci vše pod kontrolou: Střih, pocit a bezpečí. Na co bys měl dát pozor při výběru motorkářských rukavic.
Rukavice jsou nejdůležitějším rozhraním mezi člověkem a motorkou.
V nich musíme co nejcitlivěji řídit a obsluhovat plyn, spojku a brzdu. Rukavice mají zároveň chránit i před zraněním, zimou a vlhkostí. Najít ten správný kompromis není jednoduché. Proto zde několik tipů:
- Rukavice musí bezpečně sedět. Proto dbej na nastavitelnou západku jako protiskluzovou ochranu na zápěstí.
- Střih musí souhlasit. Příliš krátké prsty omezují pohyblivost, příliš široký střih snižuje cit při uchopení a může způsobit tlakové body.
- Ochranný účinek zvyšuje přídavné polstrování pro případ pádu a materiál, který dobře klouže po dlani.
Stěrač hledí
Gumová lišta na levém ukazováčku slouží v dešti jako stěrač.
Perforace
Malé otvory zajišťují dobré větrání. Velmi příjemné v horkých dnech.
Tip na příslušenství
Ještě jeden tip:
V dešti by se měly nosit manžety rukavic pod rukávem, aby voda z rukávu nemohla zatékat do rukavic.
Zákonodárce do značné míry nechává na nás motorkářích, jak se ochráníme před zimou, mokrem a případnými následky nehod. Ovšem paragraf 21a StVO (německých pravidel silničního provozu) stanoví, že „během jízdy musíme nosit vhodnou ochrannou helmu“.
Trochu jiná je situace při praktické části zkoušky na řidičský průkaz. Zde platí to, co je uvedeno v příloze 7 vyhlášky o řidičských průkazech (FeV): „Ke zkouškám ve třídách A, A1, A2 a AM musí mít uchazeč vhodné ochranné oblečení na motorku, které se skládá z vhodné motorkářské helmy, motorkářských rukavic, přiléhavé motorkářské bundy, chrániče páteře (pokud není součástí motorkářské bundy), motorkářských kalhot a motorkářských holínek s dostatečnou ochranou kotníků.“