Historie společnosti Louis

Vývoj společnosti Louis je neoddělitelně spojen s nebývale úspěšným příběhem, kdy se z motorky jako pouhého dopravního prostředku zrodil stroj pro nadšence a volný čas.

Louis se představuje – Výročí společnosti Louis
MOTORKA V SRDCI – STUNTMOVIE

85 let Louis ..

Během těchto desetiletí vybudoval Detlev Louis z malé opravny motorek největší evropskou firmu dodávající motorkářské oblečení a příslušenství. Neustále ho při tom poháněla jeho pevná víra ve velký potenciál motorek. I tehdy, když se jiné způsoby cestování možná někdy mohou zdát výhodnější nebo jednodušší. Tato předvídavost, bohatství jeho nápadů, ale také jeho umírněné, odpovědné jednání a jeho hanzovní spolehlivost jsou jen některé z pilířů jeho úspěchu.

Naše společnost existuje již 85 let. Za společností Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH se tedy skrývá dlouhá tradice. Ale aby se stala z malé hamburské motorkářské dílny mezinárodní obchodní společností a lídr evropského trhu, potřebovala a potřebuje víc než jen tradici.

Prosazujeme strategii udržitelného růstu. K pilířům našich úspěchů se řadí pečlivě promyšlený sortiment zboží s vynikajícím poměrem ceny a výkonu, mladá a moderní organizace, vysoce výkonné logistické centrum a dobře vyškolení, zapálení zaměstnanci.


Začátky a vize 1938–1949
1938–1949 – Začátky a vize

Začátky a vize

Tvůrci, značky a motorismus

Po turbulencích světové hospodářské krize jde motorizace v Evropě 30. let pomalu, ale neúprosně kupředu: Malé motorky se stávají dostupnými i pro ty, kteří vydělávají normální mzdu. Motorky zažívají první rozkvět. Motoristický sport přitahuje také stále větší vrstvy populace.

V této době vyrůstá v Hamburku motorkářský nadšenec Detlev Louis. V 18 letech už vlastní BMW R51 řady 500 a absolvuje s ním své první závody. Tam se seznámil s Walterem Lohmannem, který si v roce 1938 otevřel v Hamburku obchod s motorkami.

Nápis nad dílnou Lohmann & Louis

Po skončení války společně provozují obchod s motorkami na Rosenstrasse 10 pod názvem Lohmann & Louis, který Detlev Louis přebírá v roce 1946 jako jediný vlastník.

Vlevo na obrázku: Obchod Lohmann & Louis na hamburské Rosenstraße. Vpravo na obrázku: Walter Lohmann a Detlev Louis v roce 1947 v Mnichově.

Vlevo na obrázku: Obchod Lohmann & Louis v hamburské Rosenstraße.
Vpravo na obrázku: Walter Lohmann a Detlev Louis v roce 1947 v Mnichově.


Hospodářský zázrak a expanze – 1950–1959
1950–1959 – Hospodářský zázrak a expanze...

Hospodářský zázrak a expanze

První boom motorek

Hospodářský zázrak v době po vzniku Spolkové republiky Německo přináší lidem růst blahobytu. Mnoho lidí si nyní může konečně splnit přání po vlastním vozidle a motorky zažívají skutečný boom. Detlev Louis se trefil se svou malou společností do černého: Obchod s ojetými auty Heinkel a Adler kvete stejně jako dovoz strojů BSA a AJS Matchless.

Značky motorek
Motorka versus auto: Malá auta se stala na konci 50. let cenově dostupnými hromadnými vozidly.

Motorka versus auto

Malá auta se stala na konci 50. let cenově dostupnými hromadnými vozidly.

Obchodní prostory firmy Louis v roce 1955 v hamburské Grindelallee 53

Obchodní prostory

Obchodní prostory firmy Louis v roce 1955 v hamburské Grindelallee 53.

 Archiv: Reklama 50. let

Reklama 50. let

  1. Reklama na olej Castrol
  2. Boom motorek díky hospodářskému zázraku: Dvoutaktní skútr Heinkel

"Swinging Sixties" – 1960–1969
1960–1969 – „Swinging sixties začínají pro motorkářskou branži složitě

"Swinging Sixties"

Těžké časy motorkářské branže

Motorky ztrácejí dech v důsledku masové automobilizace a mnoho výrobců motorek je nuceno se s tím nějakým způsobem vyrovnat. Někteří vyrábějí pouze motorky s objemem 50 ccm nebo se dávají na úplně jiná odvětví podnikání. Jiní zavírají své brány navždy. Se správnými produkty Detlev Louis úspěšně manévruje společností „slabými“ roky.


1961
Detlev Louis v roce 1961 se svým synem Stephanem před obchodem na Rentzelstrasse 7

Detlev Louis v roce 1961 se svým synem Stephanem před obchodem na Rentzelstrasse 7

Rentzelstraße 7

V 60. letech do začátku 70. let byli všichni japonští výrobci motorek zastoupeni německými dovozci.


1968
První katalog Louis byl vydán v roce 1968 a měl už 40 stran

Katalog Louis z roku 1968 měl už 40 stran

První katalog Louis

Detlev Louis reaguje rychle na znamení doby: V roce 1964 vydal první zásilkový katalog a doručoval poštou pro stále rostoucí klientelu.


1969
Detlev Louis dováží první Kawasaki

Detlev Louis nadále věří v motorky

A už na konci desetiletí se ukáže, že byl jeho optimismus oprávněný: Mládež znovu objevuje motorky pod vlivem rokenrolové, beatové a hippie kultury. A japonští výrobci dodávají ty správné stroje: moderní, rychlé a spolehlivé.

Detlev Louis dováží první Kawasaki

Louis nyní dováží britské oblečení Barbour a MKS a v roce 1969 přebírá výhradní dovoz motorek Kawasaki.

* Mladí lidé znovu objevují motorky – Najednou už to není o motorce jako dopravním prostředku, ale o svobodě na dvou kolech.


Zlatá léta motorkářské branže – 1970–1979
1970–1979 – Pro motorkářskou branži začínají zlatá léta

Motorkářské branži začínají zlatá léta

Počty zaměstnanců

V roce 1970 má společnost 10 zaměstnanců, do podniku nastupuje Günther Albrecht a v roce 1977 se stává dalším jednatelem. Ve stejném roce se společnost stěhuje do větších obchodních prostor v Hamburku, Süderstr. 129. Ve třípodlažní budově jsou umístěny dílna, prodej, sklad náhradních dílů a expediční sklad. Společnost nyní působí jako spol. s r. o.

Dnes zaměstnává Louis v Německu, Rakousku a Švýcarsku více než 1 800 zaměstnanců, z toho více než 160 učňů

Dnes zaměstnává Louis v Německu, Rakousku a Švýcarsku více než 1 900 zaměstnanců, z toho více než 160 učňů.

Rentzelstraße 7 v roce 1972, již několik let největší obchod s motorkami v Německu

Rentzelstraße 7 v roce 1972, již několik let největší obchod s motorkami v Německu


1972

Volný čas a životní styl

Nové desetiletí začíná pestře a optimisticky. Rostoucí příjmy zajišťují zvýšenou poptávku po spotřebním zboží, popový, uvolněný duch doby si užívá technické inovace všeho druhu. Motorkářská branže vstupuje do zlatých let. Motorka jako stroj pro volný čas se stává velkým trendem a symbolem životního stylu orientovaného na zábavu.

Pro motorkářskou branži začínají zlatá léta

Jako německý dovozce Kawasaki má Detlev Louis tu čest představit světu 900 Z1 poprvé na IFMA 1972.

Světová premiéra Kawasaki 900 Z1 na IFMA 1972. Vpravo na obrázku: Detlev Louis a Günther Albrecht

Světová premiéra Kawasaki 900 Z1 na IFMA 1972. Vpravo na obrázku: Detlev Louis a Günther Albrecht

Japonští výrobci dobývají trhy

Čtyři japonští výrobci Honda, Kawasaki, Yamaha a Suzuki dobývají trhy a závodní tratě světa.

Kawasaki 900 Z1 – z 0 na 100 km/h jen za 4,2 vteřiny

Kawasaki 900 Z1 – z 0 na 100 km/h jen za 4,2 vteřiny

V roce 1972 má Kawasaki jasný náskok před ostatními: 900 Z1 je nyní novou hvězdou na motorkářském nebi. Z 0 na 100 km/h jen za 4,2 vteřiny – Z1-900 je dlouho „nejrychlejší sériovou motorkou světa“.

Obrovský nával u veletržního stánku na IFMA 1972

Obrovský nával u veletržního stánku na IFMA 1972


Dovoz oblečení a příslušenství

S prodejem motorek roste také potřeba oblečení a příslušenství. Ve společnosti Detlev Louis roste dovoz také v těchto odvětvích.

1967 - Dohoda se společností Kawasaki; 1969 - Obecný dovoz; 1972 - Světová premiéra IFMA; 1996 - Obchod s vozidly ukončen; 1990 až dodnes - dovoz oblečení a doplňků

Mapa světa

Louis se stává výhradním dovozcem pro Kawasaki

Kawasaki hledá svého vlastního prodejního partnera pro Německo a na konci roku 1967 navštíví s tříčlennou delegací jednoho z největších prodejců motorek v Německu: Detleva Louise.

Tříčlenná delegace Kawasaki ve společnosti Detlev Louis

Tříčlenná delegace Kawasaki ve společnosti Detlev Louis


Obchody rostou – 1980–1989
1980–1989 – Nákupy u Louis. Rychle, kompetentně, přátelsky – a vždy zážitek
Od roku 1985 je prodejna v Hamburku, Süderstraße 83 s plochou 2400 m2 největší ze všech poboček Louis

Od roku 1985 je prodejna v Hamburku, Süderstraße 83 s plochou 2400 m2 největší ze všech poboček Louis

Nakupovat u Louis

Rychle, kompetentně, přátelsky – a vždy zážitek

Süderstraße 83

Zásilkový katalog roste na 357 stran. Provoz zásilkové služby a poboček vyžaduje zvýšené logistické kapacity. Proto je hamburský obchod v roce 1985 přestěhován na Süderstraße 83. Velkoryse navržená dvoupatrová prodejna motorek s oblečením, příslušenstvím i prodejem strojů na ploše 2400 m² je senzací a stává se Mekkou motocyklových expertů z celé Evropy. Mezitím je spuštěna reklamní kampaň v přílohách odborných časopisů – a úspěšně. Zásilková služba roste, přičemž ze společnosti odchází každý den více než 400 balíků.

Více než 85 obchodů v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Nizozemsku.

Obchody a logistika

Vítězné tažení motorek pokračuje v nezmenšené míře. Stejným způsobem roste ve společnosti Louis obchod s příslušenstvím a oblečením. Aby byl Louis blíže zákazníkům, otevírá v roce 1981 v Hannoveru první pobočku mimo Hamburk. Na konci desetiletí je to celkem 18 prodejen v celém Německu.

Velké plány a nová média – 1990–1999
1990–1999 – Velké plány a nová média

V roce 1990 tiskne Louis zásilkový katalog v nákladu 120 000 výtisků. O několik let později překoná náklad milionovou hranici. Paralelně s rozvojem společnosti roste i rozsah a obsah.

Velké plány a nová média

Centrální sklad a správa

Rostoucí počet nových poboček a neustále se vyvíjející sortiment produktů si v roce 1989 vyžádá zásadní změnu orientace. Motorkářská branže se poprvé spoléhá na automatizační a dopravníkovou techniku – vzniklo nejmodernější evropské logistické centrum pro motorkářské příslušenství a oblečení.

1991

Je uveden do provozu první stavební úsek s 1 000 m² kancelářských ploch a 5 800 m² logistických ploch (G1), (G2), (G3).

1994 – 1998 – 2007

Jsou uvedeny do provozu další stavební úseky (G4), (G5).

2010

Dosud největším stavebním projektem byla výstavba 10 000 m² paletového skladu s vysokými regály (G6).

2015

Koupí sousedního kancelářského a skladového komplexu (G7) zatím poslední krok expanze. Tak má Louis nyní více než 50 000 m² pro správu, logistiku a FunShop všeho možného.

Expedice a logistika

Denně až 450 europalet zboží a 7 000 expedovaných objednávek

Denně přijíždí do Louis několik kamionů zboží z celého světa. Je to jen 20 minut jízdy z přístavu. A denně je také odsud dodáváno na pobočky až 450 europalet. Kromě toho každý den opouští centrální sklad Louis až 7 000 expedovaných objednávek. Aby se společnost Louis dokázala vyrovnat s obrovským obratem zboží, investovala do nejmodernější dopravníkové techniky.
Tento zásadní krok umožňuje Louis expedovat každou příchozí objednávku do 24 hodin. Expedované objednávky včetně lhůty na cestě tak dorazí k zákazníkům obvykle jenom za 2 pracovní dny po zadání objednávky – často i následující den! Dodávky na pobočky se uskutečňují přes noc a tím je zajištěna co největší lokální dostupnost zboží. Louis si tento vysoký standard dokázal udržet od poloviny roku 1992 – tedy již přes 20 let.

Plocha více než 50 000 m². 400 zaměstnanců. Centrální sklad a správa

Plocha více než 50 000 m². 400 zaměstnanců. Centrální sklad a správa


1997
V roce 1997 se Louis stává jedničkou na trhu maloobchodního prodeje příslušenství pro motorky v Německu a zjevně tak sejmul konkurenci – svou „pole position“ si Louis dokázal úspěšně udržet dodnes.

Louis se stává jedničkou na trhu

Na znovu sjednoceném německém trhu s motorkami jde vývoj dále nahoru. Prodej v pobočkách a zásilkové službě se vyvíjí explozivně. Prodej oblečení a příslušenství už dávno překonal prodej motorek. Louis proto v roce 1996 skončil s prodejem motorek.

V roce 1997 byl spuštěn internetový obchod a okamžitě se stal nejnavštěvovanějším motorkářským webem v Německu.

Internetový obchod

V roce 1997 byl spuštěn internetový obchod a okamžitě se stal nejnavštěvovanějším motorkářským webem v Německu.

Louis-GIGAStore v Berlíně

V roce 1998 stanoví nové standardy Louis GIGAStore v Berlíně

Hodně se toho děje i na pobočkách. Nový Louis GIGAStore v Berlíně nastavuje v roce 1998 zcela nové standardy – na ploše více než 1 700 m² se návštěvníkům otevírají brány obrovského „zážitkového světa“ plného motorek. Mnoho poboček Louis po celém Německu se přeměňuje na větší, prostorné, nově navržené „MEGASHOPY“ a „GIGAStory“. V roce 1999 provozuje Louis 47 obchodů.


Kompetence, servis, Evropa – 2000–2009
2000-2017 – Kompetence, servis, Evropa

Kompetence, servis, Evropa

21. století přináší pro motorkářskou branži konec trvalého růstu. Internetová bublina a finanční krize zanechávají své stopy. Ve společnosti Louis růst přesto kontinuálně pokračuje – také proto, že společnost včas stanoví výhybky do budoucna.


2002
Zaměstnanci Louis před pobočkou

Kompetence a kvalifikace pro zákaznický servis

V roce 2002 byla v Hamburku založena akademie Louis, v té době unikátní vzdělávací institut pro školení zaměstnanců. Zde se setkávají kolegové ze všech poboček, vyměňují si zkušenosti, poznávají nové produkty, získávají technické know-how. Ale především se učí být poradci, kteří inspirují své zákazníky kompetencí a vášní.


Internetový obchod je mezinárodní – 2010–2019
2000-2017 – Kompetence, servis, Evropa
2010
Od léta 2010 je celý internetový obchod dostupný také v angličtině. Ale to byl jenom začátek...

Internetový obchod se stává mezinárodním

Louis se stále více angažuje i v jiných evropských zemích. Důležitým nástrojem je přitom internetový obchod. Jasné a podrobné popisy zboží s obrázky, často dokonce ve 3D animaci, filmové prezentace produktů, nejnovější nabídky, značkové obchody s „Look and feel“ příslušné etikety a samozřejmě rychlé načítání dělají z návštěvy zážitek pro zákazníky.

Od léta 2010 je celý internetový obchod dostupný také v angličtině. Ale to byl jenom začátek...

Internetový obchod Louis

Internetový obchod

Více než 55 000 produktů.

Poradce pro helmy Louis

Poradce pro helmy

Pomůže při výběru správné motorkářské helmy.

Databáze motorek Louis

Databáze motorek

Technické údaje o více než 3 700 strojích – zdarma!

Louis značkové obchody

Značkové obchody

Hledat cíleně podle produktů určitých značek.

Dokumentace Louis

Dokumentace

Více než 50 000 dokumentů lze stáhnout přímo v internetovém obchodě.


2014

Nové spuštění internetového obchodu Louis

V roce 2014 prochází internetový obchod Louis „generálkou“. Nabízí nové možnosti vyhledávání a filtrování, je teď ještě přehlednější a rychlejší a především také vhodný pro smartphony. Našim zákazníkům tak nabízíme zážitek z nakupování téměř bez hranic. A platí to i s ohledem na jazyky: V následujících letech přibývají francouzské, holandské a italské mutace internetového obchodu.

Internetový obchod Louis

2014

První pobočka ve Švýcarsku

Louis se stává stále více mezinárodním nejen virtuálně: Roku 2016 startuje první švýcarská pobočka ve Wallisellenu u Curychu. V roce 2019 následuje „číslo dvě“ v Rootu u Lucernu. První pobočka mimo německy mluvící prostor bude v roce 2019 také v Tilburgu v Nizozemsku.

Obecně je rok 2019 pro management prodejen Louis zvláštní: nové obchody se otevírají také v Düsseldorfu, Wiesbadenu, Norderstedtu, Wuppertalu, Kolíně nad Rýnem-Pesch, Aalenu a v St. Pöltenu v Dolním Rakousku.


Růst navzdory pandemii – 2020 – dodnes
2000-2017 – Kompetence, servis, Evropa
2002

Růst pokračuje navzdory pandemii

Když se začátkem roku 2020 v Asii šíří koronavirus, zazvoní u Louis první zvon na poplach. Pak už to jde rychle, jsou doplněny všechny skladové zásoby, abychom byli vyzbrojeni na možné výpadky dodávek. Navzdory dočasnému uzavření poboček se společnosti Louis podařilo překonat dva roky pandemie bez problémů a se všemi zaměstnanci. Štěstí v neštěstí: Protože cesty na dovolenou nejsou možné, mnoho zákazníků investuje do motorkářského koníčku. Nová možnost řídit 125 s řidičským průkazem na osobní automobil přivádí do Louise také mnoho nových zákazníků.

Pandemie přináší rychlý rozvoj zásilkového obchodu. Přesto zůstávají pobočky zdaleka nejdůležitějším pilířem společnosti. Čtyři nové provozovny a čtyři další stěhování do větších prostor dokumentují růst i v oblasti kontaktního maloobchodního prodeje.

Aby organizace udržela krok s růstem a novými formami práce - pod heslem home office - dochází k reorganizaci mnoha pracovních procesů v oblasti administrativy a logistiky a k implementaci nových softwarových systémů.


2022

Louis on Air

Mnoho motorkářů nám říká teta Louise. Jsme prostě součástí rodiny. A proto se pod touto přezdívkou skrývá i nový Louis podcast. Každých čtrnáct dní vychází nový díl. Videa najdeš také v rámci kanálu louismotorrad na YouTube - a mnoho dalšího: Praktické tipy, prezentace výrobků, návštěvy továren, rozhovory, zfilmované komiksy Holgera Aueho, akce na motorce. Více než 500 videí - a každý týden přibývají další.

Tante Louise

Motorkářský podcast Louis

motorka
v
srdci

Instagram

Naše brána do komunity

YouTube

Videa o produktech, servisní tipy a další informace


2023

Společnost má nyní 85 let.

Internetový obchod je zřízen na nové platformě. Ten nyní hovoří také polsky, dánsky a švédsky. Obchody v dalších zemích se připravují. Několik nových poboček, mezi nimi Assen v Nizozemsku a Etoy ve Švýcarsku, dokumentuje růst v oblasti maloobchodního prodeje.

Původní firemní logo odchází po 36 letech do důchodu. To nové je jasnější, jednodušší, sebevědomější - vhodné pro společnost, která je stále více mezinárodní.


Vedení společnosti – od roku 1938 dodnes

Detlev Louis – zakladatel společnosti 1938–2012

Detlev Louis
zakladatel společnosti
1938–2012

Günther Albrecht – jednatel 1977–2010

Günther Albrecht jednatel
1977–2010

Stephan Louis – jednatel 1982–2010

Stephan Louis
jednatel
1982–2010

Nico Frey – Geschäftsführer 2010 - heute

Nico Frey
jednatel
2010 – 2024

Joachim Grube-Nagel – Geschäftsführer 2010 - heute

Joachim Grube-Nagel
jednatel
2010 – dodnes

Joachim Grube-Nagel – Geschäftsführer 2010 - heute

Christian Meierhans
jednatel
2024 – dodnes

Nico Frey – Geschäftsführer 2010 - heute

Sven Karlstedt
jednatel
2024 – dodnes

Von links: Nico Frey, Warren Buffett, Joachim Grube-Nagel und Ted Weschler

Zleva:: Ted Weschler, Joachim Grube-Nagel, Christian Meierhans a Sven Karlstedt

Zajištění do budoucna

Aby byla zajištěna budoucnost společnosti, rozhodla se Ute Louis, vdova po zakladateli společnosti, svěřit jeho celoživotní dílo Warrenu Buffettovi. Tento uznávaný investor je celosvětově ceněn proto, že myslí i jedná v dlouhodobém horizontu. V roce 2015 převzala Buffettova holdingová společnost Berkshire Hathaway společnost Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH. Společnost Louis zůstane pod novým majitelem nezávislou společností, jejímiž generálními řediteli jsou Joachim Grube-Nagel, Sven Karlstedt a Christian Meierhans. 


Máme MOTORKU V SRDCI

Milujeme ten pocit svobody, proud vzduchu, tanec v zatáčkách. Naši zákazníci nám leží na srdci, protože sdílíme jejich vášeň, rozumíme jejich přáním a jsme součástí motorkářské komunity.


Máme MOTORKU V SRDCI – máš ji tam taky?

Jezdíš na motorce? Máš rád motorky? Kdo jsi: milovník asfaltu, nadšenec do výletů, divoký mechanik nebo offroadový světoběžník? Je motorka tvůj miláček a tvoje všechno? Vítej mezi stejně smýšlejícími a přáteli! Vítej u MOTORKY V SRDCI


SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar