Historie společnosti Louis
Vývoj společnosti Louis je neoddělitelně spojen s nebývale úspěšným příběhem, kdy se z motorky jako pouhého dopravního prostředku zrodil stroj pro nadšence a volný čas.
86 let Louis ..
Během těchto desetiletí vybudoval Detlev Louis z malé opravny motorek největší evropskou firmu dodávající motorkářské oblečení a příslušenství. Neustále ho při tom poháněla jeho pevná víra ve velký potenciál motorek. I tehdy, když se jiné způsoby cestování možná někdy mohou zdát výhodnější nebo jednodušší. Tato předvídavost, bohatství jeho nápadů, ale také jeho umírněné, odpovědné jednání a jeho hanzovní spolehlivost jsou jen některé z pilířů jeho úspěchu.
Naše společnost existuje již 86 let. Za společností Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH se tedy skrývá dlouhá tradice. Ale aby se stala z malé hamburské motorkářské dílny mezinárodní obchodní společností a lídr evropského trhu, potřebovala a potřebuje víc než jen tradici.
Prosazujeme strategii udržitelného růstu. K pilířům našich úspěchů se řadí pečlivě promyšlený sortiment zboží s vynikajícím poměrem ceny a výkonu, mladá a moderní organizace, vysoce výkonné logistické centrum a dobře vyškolení, zapálení zaměstnanci.
Začátky a vize
Tvůrci, značky a motorismus
Po turbulencích světové hospodářské krize jde motorizace v Evropě 30. let pomalu, ale neúprosně kupředu: Malé motorky se stávají dostupnými i pro ty, kteří vydělávají normální mzdu. Motorky zažívají první rozkvět. Motoristický sport přitahuje také stále větší vrstvy populace.
V této době vyrůstá v Hamburku motorkářský nadšenec Detlev Louis. V 18 letech už vlastní BMW R51 řady 500 a absolvuje s ním své první závody. Tam se seznámil s Walterem Lohmannem, který si v roce 1938 otevřel v Hamburku obchod s motorkami.
Po skončení války společně provozují obchod s motorkami na Rosenstrasse 10 pod názvem Lohmann & Louis, který Detlev Louis přebírá v roce 1946 jako jediný vlastník.
Hospodářský zázrak a expanze
První boom motorek
Hospodářský zázrak v době po vzniku Spolkové republiky Německo přináší lidem růst blahobytu. Mnoho lidí si nyní může konečně splnit přání po vlastním vozidle a motorky zažívají skutečný boom. Detlev Louis se trefil se svou malou společností do černého: Obchod s ojetými auty Heinkel a Adler kvete stejně jako dovoz strojů BSA a AJS Matchless.
Motorka versus auto
Malá auta se stala na konci 50. let cenově dostupnými hromadnými vozidly.
Obchodní prostory
Obchodní prostory firmy Louis v roce 1955 v hamburské Grindelallee 53.
Reklama 50. let
- Reklama na olej Castrol
- Boom motorek díky hospodářskému zázraku: Dvoutaktní skútr Heinkel
"Swinging Sixties"
Těžké časy motorkářské branže
Motorky ztrácejí dech v důsledku masové automobilizace a mnoho výrobců motorek je nuceno se s tím nějakým způsobem vyrovnat. Někteří vyrábějí pouze motorky s objemem 50 ccm nebo se dávají na úplně jiná odvětví podnikání. Jiní zavírají své brány navždy. Se správnými produkty Detlev Louis úspěšně manévruje společností „slabými“ roky.
Rentzelstraße 7
V 60. letech do začátku 70. let byli všichni japonští výrobci motorek zastoupeni německými dovozci.
První katalog Louis
Detlev Louis reaguje rychle na znamení doby: V roce 1964 vydal první zásilkový katalog a doručoval poštou pro stále rostoucí klientelu.
Detlev Louis nadále věří v motorky
A už na konci desetiletí se ukáže, že byl jeho optimismus oprávněný: Mládež znovu objevuje motorky pod vlivem rokenrolové, beatové a hippie kultury. A japonští výrobci dodávají ty správné stroje: moderní, rychlé a spolehlivé.
Detlev Louis dováží první Kawasaki
Louis nyní dováží britské oblečení Barbour a MKS a v roce 1969 přebírá výhradní dovoz motorek Kawasaki.
* Mladí lidé znovu objevují motorky – Najednou už to není o motorce jako dopravním prostředku, ale o svobodě na dvou kolech.
Motorkářské branži začínají zlatá léta
Počty zaměstnanců
V roce 1970 má společnost 10 zaměstnanců, do podniku nastupuje Günther Albrecht a v roce 1977 se stává dalším jednatelem. Ve stejném roce se společnost stěhuje do větších obchodních prostor v Hamburku, Süderstr. 129. Ve třípodlažní budově jsou umístěny dílna, prodej, sklad náhradních dílů a expediční sklad. Společnost nyní působí jako spol. s r. o.
Dnes zaměstnává Louis v Německu, Rakousku a Švýcarsku více než 1 900 zaměstnanců, z toho více než 160 učňů.
Volný čas a životní styl
Nové desetiletí začíná pestře a optimisticky. Rostoucí příjmy zajišťují zvýšenou poptávku po spotřebním zboží, popový, uvolněný duch doby si užívá technické inovace všeho druhu. Motorkářská branže vstupuje do zlatých let. Motorka jako stroj pro volný čas se stává velkým trendem a symbolem životního stylu orientovaného na zábavu.
Jako německý dovozce Kawasaki má Detlev Louis tu čest představit světu 900 Z1 poprvé na IFMA 1972.
Japonští výrobci dobývají trhy
Čtyři japonští výrobci Honda, Kawasaki, Yamaha a Suzuki dobývají trhy a závodní tratě světa.
V roce 1972 má Kawasaki jasný náskok před ostatními: 900 Z1 je nyní novou hvězdou na motorkářském nebi. Z 0 na 100 km/h jen za 4,2 vteřiny – Z1-900 je dlouho „nejrychlejší sériovou motorkou světa“.
Dovoz oblečení a příslušenství
S prodejem motorek roste také potřeba oblečení a příslušenství. Ve společnosti Detlev Louis roste dovoz také v těchto odvětvích.
1967 - Dohoda se společností Kawasaki; 1969 - Obecný dovoz; 1972 - Světová premiéra IFMA; 1996 - Obchod s vozidly ukončen; 1990 až dodnes - dovoz oblečení a doplňků
Louis se stává výhradním dovozcem pro Kawasaki
Kawasaki hledá svého vlastního prodejního partnera pro Německo a na konci roku 1967 navštíví s tříčlennou delegací jednoho z největších prodejců motorek v Německu: Detleva Louise.
Nakupovat u Louis
Rychle, kompetentně, přátelsky – a vždy zážitek
Süderstraße 83
Zásilkový katalog roste na 357 stran. Provoz zásilkové služby a poboček vyžaduje zvýšené logistické kapacity. Proto je hamburský obchod v roce 1985 přestěhován na Süderstraße 83. Velkoryse navržená dvoupatrová prodejna motorek s oblečením, příslušenstvím i prodejem strojů na ploše 2400 m² je senzací a stává se Mekkou motocyklových expertů z celé Evropy. Mezitím je spuštěna reklamní kampaň v přílohách odborných časopisů – a úspěšně. Zásilková služba roste, přičemž ze společnosti odchází každý den více než 400 balíků.
Obchody a logistika
Vítězné tažení motorek pokračuje v nezmenšené míře. Stejným způsobem roste ve společnosti Louis obchod s příslušenstvím a oblečením. Aby byl Louis blíže zákazníkům, otevírá v roce 1981 v Hannoveru první pobočku mimo Hamburk. Na konci desetiletí je to celkem 18 prodejen v celém Německu.
V roce 1990 tiskne Louis zásilkový katalog v nákladu 120 000 výtisků. O několik let později překoná náklad milionovou hranici. Paralelně s rozvojem společnosti roste i rozsah a obsah.
Velké plány a nová média
Centrální sklad a správa
Rostoucí počet nových poboček a neustále se vyvíjející sortiment produktů si v roce 1989 vyžádá zásadní změnu orientace. Motorkářská branže se poprvé spoléhá na automatizační a dopravníkovou techniku – vzniklo nejmodernější evropské logistické centrum pro motorkářské příslušenství a oblečení.
1991
Je uveden do provozu první stavební úsek s 1 000 m² kancelářských ploch a 5 800 m² logistických ploch (G1), (G2), (G3).
1994 – 1998 – 2007
Jsou uvedeny do provozu další stavební úseky (G4), (G5).
2010
Dosud největším stavebním projektem byla výstavba 10 000 m² paletového skladu s vysokými regály (G6).
2015
Koupí sousedního kancelářského a skladového komplexu (G7) zatím poslední krok expanze. Tak má Louis nyní více než 50 000 m² pro správu, logistiku a FunShop všeho možného.
Denně až 450 europalet zboží a 7 000 expedovaných objednávek
Denně přijíždí do Louis několik kamionů zboží z celého světa. Je to jen 20 minut jízdy z přístavu. A denně je také odsud dodáváno na pobočky až 450 europalet. Kromě toho každý den opouští centrální sklad Louis až 7 000 expedovaných objednávek. Aby se společnost Louis dokázala vyrovnat s obrovským obratem zboží, investovala do nejmodernější dopravníkové techniky.
Tento zásadní krok umožňuje Louis expedovat každou příchozí objednávku do 24 hodin. Expedované objednávky včetně lhůty na cestě tak dorazí k zákazníkům obvykle jenom za 2 pracovní dny po zadání objednávky – často i následující den! Dodávky na pobočky se uskutečňují přes noc a tím je zajištěna co největší lokální dostupnost zboží. Louis si tento vysoký standard dokázal udržet od poloviny roku 1992 – tedy již přes 20 let.
Louis se stává jedničkou na trhu
Na znovu sjednoceném německém trhu s motorkami jde vývoj dále nahoru. Prodej v pobočkách a zásilkové službě se vyvíjí explozivně. Prodej oblečení a příslušenství už dávno překonal prodej motorek. Louis proto v roce 1996 skončil s prodejem motorek.
Internetový obchod
V roce 1997 byl spuštěn internetový obchod a okamžitě se stal nejnavštěvovanějším motorkářským webem v Německu.
V roce 1998 stanoví nové standardy Louis GIGAStore v Berlíně
Hodně se toho děje i na pobočkách. Nový Louis GIGAStore v Berlíně nastavuje v roce 1998 zcela nové standardy – na ploše více než 1 700 m² se návštěvníkům otevírají brány obrovského „zážitkového světa“ plného motorek. Mnoho poboček Louis po celém Německu se přeměňuje na větší, prostorné, nově navržené „MEGASHOPY“ a „GIGAStory“. V roce 1999 provozuje Louis 47 obchodů.
Kompetence, servis, Evropa
21. století přináší pro motorkářskou branži konec trvalého růstu. Internetová bublina a finanční krize zanechávají své stopy. Ve společnosti Louis růst přesto kontinuálně pokračuje – také proto, že společnost včas stanoví výhybky do budoucna.
Kompetence a kvalifikace pro zákaznický servis
V roce 2002 byla v Hamburku založena akademie Louis, v té době unikátní vzdělávací institut pro školení zaměstnanců. Zde se setkávají kolegové ze všech poboček, vyměňují si zkušenosti, poznávají nové produkty, získávají technické know-how. Ale především se učí být poradci, kteří inspirují své zákazníky kompetencí a vášní.
Internetový obchod se stává mezinárodním
Louis se stále více angažuje i v jiných evropských zemích. Důležitým nástrojem je přitom internetový obchod. Jasné a podrobné popisy zboží s obrázky, často dokonce ve 3D animaci, filmové prezentace produktů, nejnovější nabídky, značkové obchody s „Look and feel“ příslušné etikety a samozřejmě rychlé načítání dělají z návštěvy zážitek pro zákazníky.
Od léta 2010 je celý internetový obchod dostupný také v angličtině. Ale to byl jenom začátek...
Internetový obchod
Více než 55 000 produktů.
Poradce pro helmy
Pomůže při výběru správné motorkářské helmy.
Databáze motorek
Technické údaje o více než 3 700 strojích – zdarma!
Značkové obchody
Hledat cíleně podle produktů určitých značek.
Dokumentace
Více než 50 000 dokumentů lze stáhnout přímo v internetovém obchodě.
Nové spuštění internetového obchodu Louis
V roce 2014 prochází internetový obchod Louis „generálkou“. Nabízí nové možnosti vyhledávání a filtrování, je teď ještě přehlednější a rychlejší a především také vhodný pro smartphony. Našim zákazníkům tak nabízíme zážitek z nakupování téměř bez hranic. A platí to i s ohledem na jazyky: V následujících letech přibývají francouzské, holandské a italské mutace internetového obchodu.
První pobočka ve Švýcarsku
Louis se stává stále více mezinárodním nejen virtuálně: Roku 2016 startuje první švýcarská pobočka ve Wallisellenu u Curychu. V roce 2019 následuje „číslo dvě“ v Rootu u Lucernu. První pobočka mimo německy mluvící prostor bude v roce 2019 také v Tilburgu v Nizozemsku.
Obecně je rok 2019 pro management prodejen Louis zvláštní: nové obchody se otevírají také v Düsseldorfu, Wiesbadenu, Norderstedtu, Wuppertalu, Kolíně nad Rýnem-Pesch, Aalenu a v St. Pöltenu v Dolním Rakousku.
Růst pokračuje navzdory pandemii
Když se začátkem roku 2020 v Asii šíří koronavirus, zazvoní u Louis první zvon na poplach. Pak už to jde rychle, jsou doplněny všechny skladové zásoby, abychom byli vyzbrojeni na možné výpadky dodávek. Navzdory dočasnému uzavření poboček se společnosti Louis podařilo překonat dva roky pandemie bez problémů a se všemi zaměstnanci. Štěstí v neštěstí: Protože cesty na dovolenou nejsou možné, mnoho zákazníků investuje do motorkářského koníčku. Nová možnost řídit 125 s řidičským průkazem na osobní automobil přivádí do Louise také mnoho nových zákazníků.
Pandemie přináší rychlý rozvoj zásilkového obchodu. Přesto zůstávají pobočky zdaleka nejdůležitějším pilířem společnosti. Čtyři nové provozovny a čtyři další stěhování do větších prostor dokumentují růst i v oblasti kontaktního maloobchodního prodeje.
Aby organizace udržela krok s růstem a novými formami práce - pod heslem home office - dochází k reorganizaci mnoha pracovních procesů v oblasti administrativy a logistiky a k implementaci nových softwarových systémů.
Louis on Air
Mnoho motorkářů nám říká teta Louise. Jsme prostě součástí rodiny. A proto se pod touto přezdívkou skrývá i nový Louis podcast. Každých čtrnáct dní vychází nový díl. Videa najdeš také v rámci kanálu louismotorrad na YouTube - a mnoho dalšího: Praktické tipy, prezentace výrobků, návštěvy továren, rozhovory, zfilmované komiksy Holgera Aueho, akce na motorce. Více než 500 videí - a každý týden přibývají další.
Společnost má nyní 85 let.
Internetový obchod je zřízen na nové platformě. Ten nyní hovoří také polsky, dánsky a švédsky. Obchody v dalších zemích se připravují. Několik nových poboček, mezi nimi Assen v Nizozemsku a Etoy ve Švýcarsku, dokumentuje růst v oblasti maloobchodního prodeje.
Původní firemní logo odchází po 36 letech do důchodu. To nové je jasnější, jednodušší, sebevědomější - vhodné pro společnost, která je stále více mezinárodní.
Vedení společnosti – od roku 1938 dodnes
Zajištění do budoucna
Aby byla zajištěna budoucnost společnosti, rozhodla se Ute Louis, vdova po zakladateli společnosti, svěřit jeho celoživotní dílo Warrenu Buffettovi. Tento uznávaný investor je celosvětově ceněn proto, že myslí i jedná v dlouhodobém horizontu. V roce 2015 převzala Buffettova holdingová společnost Berkshire Hathaway společnost Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH. Společnost Louis zůstane pod novým majitelem nezávislou společností, jejímiž generálními řediteli jsou Joachim Grube-Nagel, Sven Karlstedt a Christian Meierhans.
Máme MOTORKU V SRDCI
Milujeme ten pocit svobody, proud vzduchu, tanec v zatáčkách. Naši zákazníci nám leží na srdci, protože sdílíme jejich vášeň, rozumíme jejich přáním a jsme součástí motorkářské komunity.
Máme MOTORKU V SRDCI – máš ji tam taky?
Jezdíš na motorce? Máš rád motorky? Kdo jsi: milovník asfaltu, nadšenec do výletů, divoký mechanik nebo offroadový světoběžník? Je motorka tvůj miláček a tvoje všechno? Vítej mezi stejně smýšlejícími a přáteli! Vítej u MOTORKY V SRDCI